وزیر ارشاد ایرانیان را سرآمد علم و دانش در دنیا عنوان كرد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از اندونزی، 'سید محمد حسینی' روز پنجشنبه دراین كنفرانس كه در دانشگاه هدایت الله اندونزی برگزار شد، افزود: اگرامروز از ایران در میان شما سخن می گویم تعصب بر قومیت گرایی نیست بلكه دراینجا تنها برتری ایمان، علم، تقوا وجهاد مطرح است.

وی گفت: روحیه علم آموزی ایرانیان در بستر اهمیت به علم و دانش در دین اسلام پیوند خورد و باعث رشد و بالندگی دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: اگر هم اكنون ایران مظهر مقاومت و پایداری در جهان شناخته شده به دلیل پیشینه درخشان در زمینه علم و دانش و موارد فوق الذكر است كه در دنیا زبانزد همگان گشته است.

حسینی با اشاره به آثار موجود در شهرسوخته سیستان و بلوچستان و برخی آثار در كرمان كه بالغ بر5 هزار سال سابقه تاریخی دارند، گفت: ایران دارای تمدن چند هزار ساله است.

وی اظهار داشت: با این سابقه تاریخی طبیعی است كه با مطرح شدن اسلام همگان با آغوش باز پذیرا می شوند چراكه اسلام را دین منطق ، استدلال و علم و دانش می دانند.

حسینی به تصویر ابن سینا كه در محل كنفرانس نصب شده بود اشاره كرد و گفت: هم اكنون در برخی از دانشگاههای اروپا نیز این تصویر دیده می شود كه نشانگر افتخار به اندیشه‌های او در سیاست و علوم پزشكی است.

وی همچنین با اشاره به برخی از دانشمندان ایرانی از جمله زكریای رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، شیخ اشراق، امام فخر رازی و علامه طباطبایی، آنان را سرآمد در همه رشته های علمی، ادبی، فناوری، تكنولوژی وغیره عنوان كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه ایرانیان در بحث شعر و ادب خدمت قابل توجه ای را به فرهنگ و ادب كرده اند، ابراز امیدواری كرد كه دانشجویان اندونزی با ادبیات زیبا و زندگی ساز شاعران ایرانی همچون رودكی ، مولوی، حافظ، سعدی و ناصر خسرو آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری كرد دانشجویان كشور اندونزی كه در پرجمعیت ترین كشور مسلمان جهان زندگی می كنند، پرچمدار علم و دانش و حكمت در جهان اسلام باشند و آینده نزدیك شاهد رشد و اعتلای و بیداری هرچه بیشتر آنان در جهان اسلام باشد.

كنفرانس بین المللی نقش و مشاركت دانشمندان ایرانی در تمدن اسلامی روز پنجشنبه با حضور 'سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی در اندونزی ،شماری از مسئولان علمی و آموزشی و فرهنگی به همراه جمع كثیری از دانشجویان اندونزی در دانشگاه هدایت الله جاكارتا برگزار شد.

فراهنگ** 1355 **1588





:: برچسب‌ها: شهری , طبیعت , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: